haribulantahun

TeRiMa KaSiH=))

Jumaat, 19 Mac 2010

aik, knp sdh2..?


hari ini.....
ya Allah... mood sgt sedih.
dari pg tadi lg sampai sekarang. Tuhanku, kuatkanlah aku..

kenapa nk sdh2 nie??
sbb pertama dan utama, esok bakal tinggalkan rumah ni.
9 mlm esk bas shamisha tggu kat shahab perdana a.s. 
(up slp, aku yg tggu bas, bkn bas tggu aku)
kna blik trengganu. blik institut..

sdhnya nk tggalkan family...
sdhnya nk tggalkan masakan mama..
sdhnya nk tggalkan gelak tawa disini..
sdhnya nk hadapi hdup di sana tanpa my family=(
bukan kejap kat sana. cuti skolah bln 6 ni bru blh balik..
adooiii... trasa sgt lambat msa berlalu.

tp kna igt apa tjuan kesana
yg pertama skali mstilah krn Allah.
krana agama, krana ilmu, krana tanggungjawab.
krana hdup ini satu perjuangan.

yup! satu perjuangan yg semestinya memerlukan pengorbanan.
pengorbanan dlm erti kata yg sebenar.
Allah.. kuatkan aku..

satu lg yg sgt menyedihkan,
terpaksa meninggalkan blog ini buat bbrapa ktika.
bkn krn sudah tak sudi,
bkn sudah tak ingin,
tp masalah lain. msalah yg besar kat insttut tu.
SERVER LEMAH. nk dpt wireless sgt susah dlm blik.
kna trun cari kat pkpg. library pun server dah lemah.
banyak yang dah di block oleh institut. bnyk yg tak blh surfe.

ym x bolh, frienster x blh, face book tak blh.
tp sblum ini tak penah kisah pun.
nk ade ke tak ke tak kalut sgt.
org lain kalut smpai trpaksa bli broadband.
siap promosi la kat dri ni.
tp, aku...
tak beli pun.
habis kalut nk guna pun waktu nk wat assigmnt.

yela sblum ni tak aktif pun dlm smua tu. 
ym, fs, fb, sgt mls nk ada.
sgt malas nk jaga.

tp... skrg dah lain skit.
sbb dah ade blog sndiri.
biar pun tak de org tgk. tp utk dri sndiri.
sdh nk kn berpisah dgn blog utk bbrapa ketika..
blog yg mnjadi plbagai medium utk aku.
medium ceria, medium dakwah, medium tazkirah, medium sharing idea, mdium prsahabatan.

tp tanpa blog bukan jd penghalang trus utk medium2 tu bergerak seiring dri ini.
taujihad itu penting=)... (rindu shabat2 seperjuangan)
"LA TAHZAN wahai diri..."


yaaahhh!! i can be so independent soon=) insyaAllah..

~ x nk blik trgganu sama sbb tak siap lg asigmnt. blk umah tak buat pun. hihihi... salah dri sndiri jgk~
~ jgn bnyk merungut. bersyukurlh dgn apa yg ada=)~ ya Allah... aku brsyukur kpd-Mu..

0 comments:

Catat Ulasan