haribulantahun

TeRiMa KaSiH=))

Rabu, 14 April 2010

pucat

salam keberkatan salam keredhoan..
semalam dan kelmarin ramai tegur muka aku pucat
aku pun tak tau sbbnya.

mugkin terlalu banyak bebanan asignmnt n kerja2 di maktab.
or mugkin terlalu banyk berfikir..
banyak masalah yang timbul di dalam keserabutan suasana sekarang

terpana sebentar aku bla seorang sahabat menegur "mungkin banyak cas negatif dlm diri sbb tu nmpak pucat"
yahhh aku pun terus terfikir. ~nmpknya aku kna bersikap lg positif utk hadapi segala cabaran yg datang.

cabaran melayan kerenah insan2,
cabaran menyiapkan tugasan,
cabaran dgn 'down' dri sndiri,
cabaran cabaran dan cabaran...
terus memburu dan menjejaki aku

Ya Allah.. aku bersyukur kpd-Mu di ats smua cabaran ini
tunjukkanlah aku cara terbaik utk mengatasinya
tunjukkanlah aku cara terbaik utk menerimanya
tetapkanlah aku di jalan kebenaran ini
jauhkanlah aku dari sikap amarah..
amin...

(kadang2 kalau terlalu baik ramai yg akn pijak kpla. mungkin aku perlu lbh tegas lps ni- apply sikap Umar al Khattab=).......)

0 comments:

Catat Ulasan